안녕하세요. SEP IRA 관련 조언을 얻을 수 있을까요?
Employer는 SEP IRA 어카운트를 만들어 납입을 해오고 있습니다.
Employee들이 4년차가 되는 직원들이 있어서 납입을 해주려고 하는데, 이들은 무슨 어카운트를 만들어야 하나요?
검색해보면 아래처럼 두 개의 상반된 의견들이 있어서 갈피를 잡기 어렵네요.
- Employee도 Employer처럼 SEP IRA 어카운트 생성?
그런데 어떤 기관에서든 생성을 하려하면 아래와 같이 안내가 나옵니다. (Owner만 만들 수 있는 것처럼 소개가 나옵니다.)
For self-employed or small business owners, a SEP-IRA allows you to make contributions for yourself or your employees.
- Employee는 Traditional IRA 어카운트 생성?
IRA SEP 소개 페이지에 아래와 같은 내용이 있는데 일반적인 IRA 어카운트를 만들라고 하는 것인지 명확히 모르겠습니다.
Set up a SEP-IRA for each employee
A SEP-IRA must be set up by or for each eligible employee. They may be set up with banks, insurance companies or other qualified financial institutions. All SEP contributions must go to traditional IRAs. Employees are responsible for making investment decisions about their SEP-IRA accounts.
|